Heder og ære

På årsmøte 7. mars 2024 ble det unevnt 2 nye æresmedlemmer og 3 nominert til Bronsemerke.

Gratulerer til Vidar Larsen og Astrid Bertelsen med Æresmedlemskap.

Gratulerer til Camilla Berg Hansen, Jan-Henrik Karlsen og Bjørnhild Fjeld med Bronsemerke.

.

Nominert til Æresmedlem i Rustad IL

Vidar Larsen
Vidar Larsen har gjennom mange år vært medlem i Rustad IL
Han har i denne perioden vært aktiv på flere fronter både som trener og i frivillig arbeid.
Vidar har vært trener for J1996 og trener for G2003 i fotball gruppen.

Her var han aktiv på alle fronter hvor han bidro med sitt engasjement og sin vilje til å utvikle fotballgruppa. Vidar har alltid vært en bidragsyter og har hele tiden kjempet for at fotballen skal få rammene som de trenger.

I de senere år har han vært trener, oppmann, leder og pådriver i Paraidretten i Rustad IL. Dette har vært hans viktigste fokus da denne gruppen trenger ekstra oppmerksomhet. Han har engasjert hele sin familie i denne gruppen hvor både kone og 2 barn er med i organiseringen samt hans 3 barn er den aktive.

Vidar sitter også i styret i Rustad IL noe han har gjort i en årrekke.
Han har også andre verv som følger hans navn, men da utenfor Rustad så dette sier vel litt om hva han holder på med.
Vi ønsker å takke Vidar for den jobben han gjør med å nominere han med Æresmedlemskap i Rustad IL.

Astrid Bertelsen
Astrid Bertelsen har vært med i Rustad IL siden 1995.
Trenermangel i skigruppa til Haugerud IF var årsak til at Astrid søkte partnerskap for skirekruttene «sine» i Rustad IL. Dette vart i ca. to år før alle rekruttene og Astrid meldte overgang til Rustad IL

Astrid har alltid stilt opp for langrennsgruppa, også for klubben. Hun er aldri vond å be om bistand og har bla bidratt på alle idrettslagets jubileumsarrangementer.

I 1998 var hun en stor pådriver for å få i sving en damegruppe i langrennsgruppa. Hvorfor skulle alle bare levere barna/ungdommen til trening? Her måtte tiden utnyttes og ikke sløses bort. Damegruppa ble startet og de første årene var den på rundt 25 damer i gruppa. I 2011 ble gruppa doblet og i 2024 har gruppa hele 74 medlemmer, det er imponerende. Disse damene har minst tre dager fellestrening pr. uke, går og løper konkurranser og ikke minst har de utrolig mange flotte turer sammen i inn- og utland. Sosiale samlinger blir det også mange av, ja gruppa er som en eneste stor familie, og det takket være Astrid.

Trenere har «kommet og gått» i denne gruppen, men Astrid har bestått. Hun har vært oppmann for gruppa i alle år og har nok ikke tenkt å gi seg med det første selv om hun fyller 80 år i år! Astrid har også bidratt med utrolig mange gode historier til klubbavisen «Løype» samt rapport og resultater for damegruppa til årsmeldingen gjennom alle disse årene.

På langrennsgruppas klubbkvelder har du alltid stilt opp, solgt klubbtøy, kaker, kaffe, såpe, tannkrem osv, ja du bidrar der det trengs. Også på våre dugnader i skiløypa med plukking av stein, klipping av trær og søppelplukking er du å se. Søppelplukking langs E18, E6 og fylkesveiene i Akershus og vareopptelling på Smartclub var du også alltid med på.

For alle som kjenner deg Astrid så blir man bare i veldig godt humør når man treffer deg. Du lyser opp som en solstråle, alltid blid og fornøyd og ikke minst utrolig hjelpsom.

Vi er deg dypt takknemlig for den jobben du har gjort og fremdeles gjør for Rustad idrettslag.

I den anledning ønsker vi å nominere deg til æresmedlemskap i Rustad IL.

.

Nominert til Bronsemerke i Rustad IL

Jan-Henrik Karlsen – administrativt – langrenn
Jan-Henrik har vært med i Rustad IL Langrennsgruppa siden 2015. Kun etter et års medlemskap, i 2016, gikk han inn i styret i Langrennsgruppa i og er fortsatt et aktivt styremedlem. Jan-Henrik har som hovedoppgave i styret ansvar for håndboka, Retningslinjer, påmeldingslister for skirenn og oppfølging av oppmennene. Han har også vært oppmann for 2006-årgangen i mange år.

Medlem av turrenngruppa for herrer er han også og er særdeles opptatt av å holde seg i form. Jan-Henrik er alltid sprudlende og energisk og har også gjort Rustad kjent utover det man kan forvente. Ikke alle som får fire sider i lokalavisen på Nes under pandemien i Rustad-tøy!

Camilla Berg Hansen – administrativt – allidrett
Camilla er fyrverkeriet i Rustad IL allidrett, alltid blid og positiv.

Camilla ble medlem av Rustad IL i 2018 og allerede i 2019 påtok hun lederansvaret i allidrettsgruppa. Hun var leder for gruppa i tre år fram til 2022. Da gikk hun over til kassererjobben som hun har hatt fram til i dag.  Allidretten har utviklet seg veldig positivt under Camilla og er en usedvanlig flott gruppe som legger et flott grunnlag for videre utvikling. Her er det allsidighet som står i høysetet.

Bjørnhild Fjeld – administrativt – langrenn
Bjørnhild har vært medlem i langrennsgruppa siden 2014. Der har hun deltatt aktivt i damegruppa som deltaker og ikke minst som trener for samme gruppe siden 2021. I 2017 ble hun også medlem av styret i langrennsgruppa og er fortsatt aktiv der.

I styret har Bjørnhild hatt sitt hovedansvar i forbindelse med dugnadslister til arrangementer, rekruttering og nå også ansvar for utarbeidelse av arrangementsboka til langrennsgruppa. Bjørnhild er også en meget aktiv dame og hun liker godt å holde seg i form både med hagearbeid. Spesielt glad i lange løp som maratonløp og lange skirenn.